Reklama
Soud opět zamítl žaloby ekologů proti tunelu na D8

Soud opět zamítl žaloby ekologů proti tunelu na D8

16. 3. 2012

Pražský městský soud opět zamítl dvě žaloby ekologů proti stavebnímu povolení pro tunel Prackovice na dálnici D8, řekl ČTK předseda Dětí Země Miroslav Patrik. Podle něj se ekologové chtějí znovu obrátit s kasační stížností na Nejvyšší správní soud, který již jednou spor vrátil do Prahy.


„Žalovali jsme stanovisko EIA (ohodnocení vlivů na životní prostředí) a výjimku k umístění dálnice v chráněné krajinné oblasti,“ uvedl Patrik. Podle něj lze žalovat stanovisko nejenom v územním, ale i stavebním řízení. Soud však řekl, že pouze v řízení územním. „Je to vyloženě právní spor, kdy lze žalovat stanovisko ohodnocení vlivu na životní prostředí,“ podotkl.
Nynější pře nemá žádný vliv na výstavbu tunelu, protože ten je již hotový. Podle Patrika je však důležitý pro další soudní spory občanských sdružení se státem a také pro otázku financování z evropských peněz. „My spor vedeme pro budoucnost například kvůli jiným občanským sdružením, která se neúčastní územního řízení, ale jenom stavebního, aby mohla žalovat stanovisko EIA,“ sdělil Patrik.
Rozestavěnou dálnici D8 provází řada dalších sporů. Děti Země v této souvislosti podaly již 25 žalob, z nichž asi 17 soudních pří se stále vede. Asi deset z nich se podle Patrika týká vydání stavebních povolení. Stavba chybějícího úseku dálnice v délce 16,4 kilometru se tak protahuje. Dostavěno je podle předsedy sdružení 2,7 kilometru, úsek však zatím otevřen není kvůli chybějícímu stavebnímu povolení části stavby.
Dálnice D8 spojí Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. Doprava je zatím vedena po objízdných trasách směrem na Teplice a Ústí nad Labem. Kontroverzní názory vyvolává především kvůli tomu, že protíná České středohoří. Na sporném úseku Lovosice–Řehlovice leží také tunel Prackovice. V délce asi čtvrt kilometru prochází masivem kopce Debus. Jeho ražba začala v roce 2008.
Administrativní průtahy i následné soudní spory zpozdily termín dokončení dálnice už několikrát. Celkem by stavba měla stát kolem 12 miliard korun a stát na ni stále může použít evropské dotace. K tomu ale potřebuje, aby se vyřešily administrativní problémy. Ministerstvo dopravy si vloni stanovilo, že o eventuálním přemístění dotací na jiné projekty rozhodne v polovině letošního roku.
zpráva ČTK


Katalog produktů

Komentáře ke článku

Zobrazit vše Zobrazit vybrané Vložit příspěvek



Přihlášení
Reklama

DŮM A BYT

Novinka - designové tvarovky

MODERNÍ BYT

Jídelní židlička! Aby byly děti stolu blíž

MŮJ DŮM

Nová malta ušetří teplo i náklady

STAVBA WEB.CZ

Wienerberger představuje své nejnovější produkty na veletrhu IBF 2014

 

Redakční systém WebRedakce
NETservis s.r.o. © 2014

© Business Media, s. r. o., 2007–2010
Mapa webu   XML Sitemap  RSS kanál